Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

maandag 8 september 2014

Koekenbakkers......

Deze week stond echt in het teken van de koekenbakkers, zowel letterlijk als figuurlijk.
Dinsdagavond waren we aanwezig bij een politiek debat, waar de lokale politici zich presenteerden.
Wij waren erheen gegaan om te horen wat er met het zwembad gaat gebeuren. Nou, in het land der blinden is éénoog koning, en op die koning hebben vorige week dan ook maar gestemd. (Vanaf 3 weken voorafgaand aan de verkiezingen mag je al stemmen). Maar de debatavond was een teleurstelling. Er was weinig debat en weinig tijd voor het stellen van vragen. Wel veel gezucht (van politici en aansluitend van het publiek.....) Koekenbakkers dus!

Woensdag werd ik gebeld of ik aanwezig wilde zijn bij een interview over het zwembad. Ik dacht van de krant, maar het bleek de TV (regionaal) te zijn. Als ik dat geweten had..... maar wie A zegt, moet ook B zeggen.
Het gesprek vond plaats in het lege bad, waar het wel heel warm was. Peentjes zweten dus! Donderdag werd het uitgezonden. Van het interview met mij, zo'n 10 minuten, bleef na het knippen en plakken maar een half minuutje over. Maar spannend was het wel vond ik! De gemeente heeft toegezegd dat het bad weer opengaat, maar wanneer....? Dat zoeken we op :-(

Ook ik was een koekenbakker! Afgelopen week kreeg ik nogal wat appels. Daarvan heb ik veel appelcake gebakken. Een deel in de vriezer. Een deel bij de koffie. Thuis en bij de 1e koorrepetitie die donderdag weer plaats vond.

Vrijdag zijn we echte koekenbakkers geweest. Samen met Daan en Liesbeth vertrokken we 's middags naar Stor-En, een prachtig plekje met geweldig mooi uitzicht en goede accomodatie om op open vuur te bakken. Spekpannenkoeken! Het was super gezellig en het smaakte heerlijk. Natuurlijk ontbrak ook de Nederlandse stroop niet. Vooraf en tot slot dronken we nog koffie en dat maakte deze outdoor-cooking helemaal af!













Alleen de kabouters ontbreken nog!





Zaterdagochtend waren we klaar voor vakantie! Met, wederom, prachtig weer reden we richting Stockholm. Maar onderweg stopten we bij het Våtsjön om koffie te zetten en te drinken, met, je raad het al: Appelcake!



Onze ervaringen in Stockholm en foto's ervan, kun je in een latere blog lezen. Wanneer? Dat hangt van verbinding, tijd en zin af!

Morgen, dinsdag vertrekken we naar Gotland. 5 uur varen. We zijn benieuwd of de mooie verhalen over dit eiland kloppen.

Graag tot de volgende blog!


Truus

1 opmerking:

  1. Gotlandland is prachtig! Maar wij hebben het dan ook alleen maar met mooi weer gezien! De zelfde paddenstoelen bij StorEn heb ik ook genomen en staan als omslagfoto op facebook. Mooi waren ze hé! Veel plezier en geniet van jullie vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen