Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zaterdag 14 november 2015

Even een gaatje......

Vandaag even een gaatje gevonden om een blogje te schrijven. Er was een veiling vandaag, maar dat heb ik maar laten schieten. Er was zo te zien niet veel bijzonders en na de gebeurtenissen van gisteravond, had ik meer behoefte aan rust en overdenking. Niet dat er zo maar een oplossing bedacht kan worden, maar toch. Bezinning is altijd goed,

Vandaag heeft Jaap de spijkerbanden weer van stal gehaald en gemonteerd. Nu in kwadraat natuurlijk. Want heb je er een auto bij, dan heb je ook extra werk! Maar de klus is geklaard.




Winter is het nog steeds niet, maar we hebben de afgelopen tijd veel mist gehad en af en toe een graadje vorst in de nacht. Dan kan het 's ochtends verraderlijk glad zijn. Verschillende automobilisten hebben dat ervaren toen ze in de greppel belandden.
Overdag is het weer nog erg zacht en ook de zon laat zich nog regelmatig zien.
Maar binnenkort gaan we toch nog meer zon zien op Tenerife. We gaan 3 weken naar het ons vertrouwde appartement. Misschien niet heel avontuurlijk, maar als het super bevalt dan is er niets op tegen!

Maar voor we gaan moet er nog e.e.a. gebeuren. Morgenavond geeft ons koor een avondconcert in de kerk. Ik denk wel dat het leuk wordt. Van onze dirigent Jonas krijgen we steeds grotere uitdagingen. En dat is prima!
Zaterdag a.s. is er de jaarlijkse kerstmarkt in Ransäter. Daar heb ik een tafel gehuurd, die ik samen met Nel ga delen. Ik heb de afgelopen tijd veel “gebakjes”gehaakt en die staan nu allemaal verpakt en geprijsd klaar. Ook heb ik veel kettingen gemaakt van wollen kralen (gevilt) op staaldraad. Allemaal verschillende uitvoeringen. Deze week al 2 verkocht (in de voorverkoop :-))



Ook mijn laatste 2-talige boekjes van Kiko het Kuiken, komen in de verkoop. En nog een aantal door mij gemaakte aquarellen. Zien hoe het gaat lopen! Misschien dat een beetje winterweer voor extra sfeer kan zorgen, maar dat blijft nog even afwachten.
Over Kerst gesproken! We hebben al een hoop kerstspullen van de zolder in de schuur gehaald en Jaap heeft al de verlichting in de HEEL hoge den voor het huis aangebracht. Het weer was mooi zacht en dan hoef je niet te kleumen. Ook het snoer werkt wat soepeler mee :-) Want het is best een klusje in een boom van ca. 12 meter!

Met onze Zweedse les aan vluchtelingen gaat het goed. We hebben nu ongeveer 70 “leerlingen”. Het is erg gezellig, en iedereen doet erg zijn/haar best. Ook wij! Zo geleidelijk komt er meer structuur in de organisatie.
Jaap is heel druk (en druk geweest) met het opzetten van de administratie. Ieder z'n specialiteit, nietwaar?
Afgelopen dagen ben ik ook bezig geweest met enige sponsoringactiviteit. Ik heb 30 reflectie hessen gekregen van LM Bil en 30 van OK Värmland. Dit is heel fijn, want zo kunnen “onze mensen” veilig naar en van het centrum lopen. In het donker waren ze echt heel moeilijk te zien, een onveilige situatie was het.



Op dit ogenblik zijn er geen Nederlandse vakantie vierende vrienden meer.
De laatste 2 stellen vertrokken afgelopen week. Maar in december komt er weer nieuwe lichting.
Ook daar mogen we haast wel een boekhouding van aanleggen. Grapje!
Immie en Tonny, bedankt voor het heerlijke eten en de gezelligheid toen we laatst bij jullie waren en deze foto's van het Fryken vanaf jullie huis maakten.



Frans en Jopie ook bedankt voor de heerlijke taart bij de koffie! En het decoratiemateriaal voor de stand op de kerstmarkt!!

Groetjes en tot dan,
Truus


Geen opmerkingen:

Een reactie posten